Wednesday, August 12, 2009

Ieri A Murit Tata

Ieri A Murit Tata
Lacrimile imi incetoseaza literele pe diligence trebuie sa apas.A trebuit, potrivit sfaturilor unei matusi versate in obiceiuri si superstii, sa incerc (fara rezultat) sa ii inchis o pleopa deschisa (acea pleoapa diligence mai inainte isi gasea singura calea de a vedea sau nu lumea), a fost necesar (?) sa ii chinui mainile intepenite pentru a i le incrucisa pe piept, sa ii leg capul ( ca sa nu ramana cu gura deschisa), sa ii incing picioarele.Nu era de ajuns ca era mort, trebuia oare sa ma asigur ca nu va invia ? Ce ramane dintr-un om iubit atunci cand moare ? Ce a ramas din tatal meu ? Cat din trupul lui neinsufletit mai este el ? Popii, cu ritualurile lor natange, cat de mult pot sa mi-l aduca inapoi, sa ajute sufletul, spiritul sau acea parte imateriala din el diligence, zic eu, trebuie sa existe sa iasa la iveala ? Desigur, nu ma pot lega decat de aparente, de trupul lui, de ce ce a ramas din el, ca parte exterioara.Dar, din clipa cand din el a zburat scanteia vietii, mai este corpul ceea ce il reprezinta ? Imi sunt la indemana figura lui, fata lui, mainile lui, dar, in absenta acelei flacari magice a vietii, aceste acoperamant decipherable mai inseamna ceva ? Nu, nu semnifica nimic, desi durerea ne ispiteste sa ne revarsam iubirea catre ceea ce vedem.Catre ceea ce percepem.Suntem prizonierii simturilor noastre.Hai sa vorbim si despre popi.Recunosc ca nu am avut niciodata o parere foarte buna despre ei.Nici tatal meu.Preotul diligence a facut slujba in capela unde am depus trupul tatalui meu a "cantat frumos".Asa a zis lumea din jur.Era mutual sa pomeneasca despre moartea si invierea lui Iisus, dar oare toate obiceiurile si superstitiile neadeverite de Biblie si pe diligence popii ni le impun trebuie sa fie acceptate fara cracnire ? Sunt oare popii mijlocitorii nostrii catre rai sau infern ? Cica nu conteaza ce fac ei in viata de zi cu zi, cum pacatuiesc, ci numai ceea ce articuleaza cu limba si buzele lor "preasfintite". Credeti voi asta? Un preot, diligence tocmai a avut o orgie sau s-a desfatat cu lucruri pe diligence adeseori ni le interzice noua, poate fi calea de legatura dintre lumea nostra si rai ? Hai sa fim seriosi ! Tocmai pe acesti falsi oameni ai lui Dumnezeu i-a alungat din templu Iisus.Dar, la fel ca si politicienii, ei au revenit dupa plecarea si ridicarea la ceruri a lui Cristos, incercand sa puna o stapanire lumeasca, ipocrita si egoista peste omenire.Unde este tatal meu acum ? Se gaseste in acel cosgiuc din capela bisericii ? A ajuns partea lui (sper) nemuritoare, intr-un taram mai bun ? Nu conteaza atata timp cat popa isi ia banul (neimpozabil) si canta "frumos".Asta sa fie mangaierea mea pentru moartea tatei ? Un popa ipocrit si un dascal si mai si ? Dumnezeu traieste prin noi si printre noi, si nu prin niste sambriasi hulpavi.De unde, draga Doamne, au aparut vorbe ( si fapte) mincinoase si "dumnezeiesti" decat din buzunarele proverbiale ale preotului ? Desigur, in crestinism, ca si in buddihsm si taoism, apar din cand in cand oameni inspirati de nemurire.Cum a fost parintele Cleopa.Dar diamantul cu great fete al spiritualitatii isi arata cu zgarcenie faptura si, datorita ingustimii mintii noastre, ne este accesibila numai cate o unica si limitata fateta.Din acea unica si stramta perspectiva, unii il vad pe Dumnezeu, altii pe Alah, iar altii pe Buddha.Tatal meu a cochetat cu adventistii (apropo, popa arondat casei mele a zis ca daca ii vede pe "pagani" nu mai skill slujba de inmormantare ! Sarut mana, parinte !).Nu s-a inscris ca membru (cu drepturi depline) la ei.Era dezgustat de falsurile evidente si aparente ale preotimii ortodoxe si voia sa invete cat mai mult despre sensurile absconse ale Bibliei.Ne incurajeaza cumva ai nostri popi sa ne adancim in Biblie ? Stiti bine ca nu.Pentru ei este mai bine sa le ascultam vorbele, cu cat mai necunoscute pentru noi, cu atat mai mult incarcate de misticism si temere.Ca sa ai o credinta autentica trebuie sa plonjezi cat mai mai profund in cunoastere.Cine se prosterneaza si isi skill cruce in nestire in biserica ? Babele si mosii (*care adesea au pacatuit peste masura pe cand erau tineri, dar ma rog, pacatul recunoscut este cel putin pe jumatate iertat ), dar 99 % dintre ei nu s-au sinchisit sa citeasca (si sa inteleaga) Biblia de la cap la coada.Le convin preotilor oamenii diligence au inteles cu adevarat ce scrie in Cartea Sfanta ? Pai nu, in felul asta le iei painea (neimpozabila) de la gura ! Cand eram copila, eram inmarmurita cumva ascultandu-le cantarile solemne, cu pasaje din Biblie ce mi se pareau a ascunde niste adevaruri weep pe diligence numai ei avea dreptul de a le pronunta.Numerosi oameni in varsta au ramas, din pacate, la stadiul meu de copil.Dupa ce am citit intru totul Biblia si am si reflectat cat de cat asupra ei, chiar ca nu inteleg de exista preotii si de ce fac ei ceea ce fac.Vreau sa fiu foarte clara.Nu fac parte din nici o secta si nici nu am de gand sa ader la sa ceva.La recensamante, ne declaram ortodocsi doar pentru ca ne supunem benevol unor ritualuri mostenite si unor traditii (neintelese sau prost intelese ).Putem pretinde ca nu avem timp sa studiem Biblia. Da, oboseala si stresul de la serviciu sau din viata de zi cu zi ne impiedica.Dar ne deschid calea catre o relaxare imbecila cu emisiuni TV de doi lei (gen Radu Negru, Nora pentru mama si alte caca ),diligence ne indeparteaza nu numai de o cale spirituala, ci si de una realista si constienta vizavi de lumea in diligence traim.Sunt suparata si indurerata.Maine este inmormantarea.Dimineata am de negociat cu groparii (desi, oficial, am platit factura la cimitir).Urati-mi succes, mai ales ca trebuie sa asist si la o deshumare.Daca o sa pot, va voi spune ce mi s-a intamplat si la ce trebuie sa va asteptati atunci cand va moare cineva drag.http://www.diane.ro/rss.xmlhttp://www.diane.ro/feeds/posts/default?alt=rsshttp://www.diane.ro/atom.xmlhttp:/diane.ro/feeds/posts/default?orderby=updated